środa, 28 maja 2014

O ogoniastych i bezogoniastych, które należy kochać, bo tak.

Marzyłam o psie, rodzice kupili mi papużkę. To był samiec. Coś było z nim nie tak. Był apatyczny i miał problemy z lataniem, ale jak tylko wyczuł moment, uciekł z domu. Miał na imię Cwelek. Pewnie dlatego uciekł… Później było długo, długo nic aż tu nagle… Verva! Mam wrażenie że energia, jaka drzemie w tym psie (jakie „drzemie”! wychodzi zewsząd!) oraz uwaga jakiej potrzebuje i na jaką z pewnością zasługuje to wyrównanie za lata bez posiadania zwierzęcia. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie, żeby zobaczyć w jej oczach bezgraniczną miłość i oddanie ;)





"Apel do właścicieli ogoniastych i bezogoniastych"

Obojętnie: chomik to czy tarantula,
Nie wolno stworzeń tych męczyć!
Pamiętaj żeby dbać o nie i przytulać,
A na pewno każde się odwdzięczy.

Nie denerwuj się kiedy coś zbroi,
Bo tobie też to się zdarza,
A gdy coś je dziabnie i się boi,
Zawieź je do weterynarza.

Poświęcaj mu dużo czasu,
Łap każde chwile ulotne,
Idź na spacer wokół bloku.. do lasu..
To małe rzeczy, ale bardzo istotne.

I na koniec (choć nie wiem czy zdążę)
Jeśli wszystko powyższe zrobiłeś,
Wiedz co powiedział Mały Książę:
"Stajesz się odpowiedzialny za to co oswoiłeś".


Jeśli ktoś natomiast gustuje w zwierzętach tzw. „egzotycznych”, to proszę niech ma na uwadze, żeby nie wypasać swojego trzynożnego, krótkonożnego jednorożca na placu opodal gdyńskiego hotelu „Orbis”:



Teraz jest czas żeby podejść do swojego Zwierzaka i powiedzieć mu jaki jest dla nas ważny :)
(Ja już poszłam)...

4 komentarze:

  1. Cała ulica ją kocha! (no może poza Stevem, ale to dość zrozumiałe ;p)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Ale to i tak niesprawiedliwe, bo Verva kocha Steva (sama widziałam) :)

      Usuń